Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Invitasjon til seminar: Medietrender Ung FULLTEGNET!

Kantar Media inviterer til seminar om barn og unges medievaner.

Pris: NOK 500,- ekskl. mva.

Fakturagebyr: NOK 100,- ekskl. mva.

Kredittkortbetaling: 0,-

Klikk her for påmelding

PROGRAM

0900 VELKOMMEN

0905 Barn og unges medievaner

Nils Petter Strømmen, seniorrådgiver Kantar Media

Kantar Media kartlegger kontinuerlig barn og unges medievaner gjennom undersøkelsene «Mediebarn» (3-11 år) og «Medieungdom» (12-17 år). Vi gir deg ferske tall og smakebiter fra 2018-rapportene.

0935 De unges digitale liv

Mari Velsand, direktør Medietilsynet

Medietilsynet har gjennomført undersøkelsen «Barn og medier» (9-18 år) siden 2003. Undersøkelsen kartlegger både de unges medievaner og foreldrenes oppfatning – som ikke alltid stemmer overens. Vi får ferske tall fra årets undersøkelse, blant annet om sosiale medier, nettmobbing, seksuelle kommentarer, deling av nakenbilder - og i hvilken grad voksne involveres når ubehagelige situasjoner oppstår.

1005 Å formidle nyhetsbildet til barn 

Mari Midtstigen, redaktør Aftenposten Junior

Aftenposten Junior har vært en lesersuksess på papir siden oppstarten i 2012. Med hvilke journalistiske hensyn og språklige virkemidler fanger Aftenposten Junior oppmerksomheten til de yngste i konkurranse med den digitale underholdningsindustrien?

1035 PAUSE

1050 Norsk eller engelsk for kidsa?

Lars Ivar Nordal, rådgiver Språkrådet

Mediene både speiler og former barn og unges språk. Hvordan går det med norsk språk i møte med YouTube, Facebook og de internasjonale strømmetjenestene? Språkrådet er satt til å vokte og røkte de norske språkene, og ser både utfordringer og nye muligheter i det nye globaliserte medielandskapet.

1120 Dette er «Fortnite»

Elias Rådlund aka Kime

«Fortnite: Battle Royale» er for tidens et av verdens mest populære spill. Youtuberen Kime er en av Norges mest profilerte spillere, og kanalen hans KimePlays har over 60 000 abonnenter. Vi snakker med Kime om «Fortnite», men også hvordan han utvikler innhold og kommuniserer med fansen, og hvilke samarbeidspartnere han trenger for å drive en egen YouTube-kanal.

1130 Status YouTube i Norge

Marte Bruset Lunde, head of talent Nordic Screens

YouTube er blant de viktigste og mest brukte mediene blant norske barn og ungdom. Vi har invitert talentspeideren i et av Norges ledende YouTube-nettverk, for å snakke om hvilke talenter og kanaler som gjør mest suksess på YouTube for tiden.

1140 «Stay Fruity»

Pia Gulbrandsen, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt Bama

Med konseptet «Stay Fruity» skal Bama få norsk ungdom til å velge frukt, grønnsaker og bær som snacks og mellommåltider. Med rapperenOral Bee og gameren Randulle på laget, og podkast, Youtube og Spotify i kanalmiksen, møter Bama målgruppa på deres egen banehalvdel.

Vi runder av med en samtale med Rådlund, Lunde og Gulbrandsen om kommunikasjon med unge målgrupper.

1200 SLUTT

Følg gjerne med på seminaret sine egene sider på facebook.

Velkommen!