Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Magasin

Kantar Media gjennomfører hvert år 12.000 intervjuer for å dokumentere leseroppslutning og lojalitet for ca. 90 norske magasintitler. Den offisielle magasinundersøkelsen gjennomføres i hovedsak på web og vi skaffer lesertall for titler med ukentlige-, månedlige- og mindre frekvente utgivelsessykluser.

Magasinenes lesertall rapporteres to ganger i året (februar og september) og distribueres i analyseverktøyet Gallup PC samt enkle tabeller og grafikk på våre nettsider. Lesertallsundersøkelsen er en separat undersøkelse fra Forbruker & Media, men rapporteres i F&M's målgruppeindeks. I denne målgruppeindeksen er det en rekke muligheter for å hente ut detaljerte leserprofiler og leseroppslutning i ulike målgrupper. Dette er spesielt viktig for en mediekanal som magasin da det er mange mindre og tydelig segmenterte blader som treffer spesifikke målgrupper godt. Kantar Media gjennomfører undersøkelsen på oppdrag fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) på vegne av forlagshus som er medlem av MBL. Forlagshus som ikke er medlem av MBL kan også måle sine magasiner i undersøkelsen gjennom en direkte avtale med oss i Kantar Media.

I tillegg til å måle lesing av magasinenes papirutgaver måler vi også bruk av nettmagasiner slik at man kan beregne total oppslutning på tvers av plattformene nett og papir.

I tillegg til å dokumentere lesing av magasinkanalen leverer Kantar Media en rekke andre tjenester og undersøkelser til ulike forlagshus. Herunder kan nevnes kundetilfredshetsundersøkelse, annonsetester, leserundersøkelser, prissensitivitets analyser og en rekke andre skreddersydde undersøkelser.