Artboard 1
Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Postalt intervju

Postal undersøkelse egner seg godt for tema som er av høy interesse for mottakerne og hvor en således kan forvente en tilstrekkelig høy svarprosent. Postal skjema brukes ofte til interne undersøkelser og brukerundersøkelser.

Postal intervju betyr, at et spørreskjema med svarkonvolutt distribueres gjennom posten eller på annen måte til de som ønskes med i undersøkelsen. Utsendelsen kan være enten adressert eller uadressert. Metoden brukes gjerne i forbindelse med relativt store utvalg eller omfattende spørreskjemaer - eller der et spørreskjema ønskes distribuert sammen med en annen forsendelse.

Varianter av dette er først å rekruttere respondentene gjennom telefonintervju, for så å sende dem skjemaet i posten eller rekruttere og dele ut skjemaene gjennom våre personlige intervjuere. Metoden egner seg godt for tema som er av høy interesse for mottakerne og hvor en således kan forvente en tilstrekkelig høy svarprosent. Postal skjema brukes ofte til interne undersøkelser og brukerundersøkelser.

De utfylte spørreskjemaene blir lest optisk i vår skanner avdeling. TNS Gallup gjennomfører stadig store postale undersøkelser, deriblant vår egen Forbruker & Media. I år forventer vi å skanne 4 millioner sider fra papirbaserte undersøkelser.