Artboard 1
Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Karriere i Kantar TNS

Vi hjelper våre kunder med å lykkes gjennom analysebasert rådgivning og setter sammen team med mange typer kompetanse for å løse komplekse oppgaver.

Vi hjelper våre kunder med å forstå og utnytte mulighetene i markedet og med å løse utfordringer av mange slag. Den arbeidsmetoden vi anvender, kaller vi analysebasert rådgivning. Som analyseunderlag, benytter vi relevante data fra mange kilder, inklusive data som vi produserer selv. Gjennom analysene utvikler vi innsikt om kundens valgmuligheter og om fremtidige konsekvenser av ulike valg. Med denne innsikten som plattform, samspiller vi med kunden for å forme kundens fremtid.

Denne arbeidsmetoden krever mange typer kompetanse innen datainnsamling, databehandling, dataanalyse, prosjektledelse og forretningsutvikling. I tillegg er kunnskap om forbrukeratferd, medier, bransjer og arbeidsmetoder i bedrifter, organisasjoner og offentlig virksomhet viktig for vår evne til å hjelpe kundene med å lykkes.

Hos oss får du arbeide i team med de fremste i Norge innen analysebasert rådgivning, og med dyktige kontaktpersoner hos et stort spekter av kunder.

Nedenfor vil du finne en oversikt over de stillingene som for tiden er ledige i Kantar TNS, og hvor vi søker nye folk. Vi er alltid interessert i gode søkere - så selv om det ikke er noen utlyste stillinger innenfor dine interesseområder, er du velkommen til å sende en generell søknad til stilling@tns-gallup.no. Vi vil da vurdere din søknad og eventuelt ta kontakt med deg for en nærmere diskusjon.

Vil du søke jobb som intervjuer, vennligst ta kontakt med vår datainnsamlingsspesialist, Norsk Gallup, på jobb@tns-gallup.no. Her finner du mer informasjon om Norsk Gallup.

Kantar TNS søker konsulent til vår kvalitative avdeling

Kvalitativt analysesenter i Kantar TNS, et av Norges førende kvalitative fagmiljø, er i vekst. Vi søker derfor et klokt hode som brenner for kvalitative metoder og analyse, og som kan se sammenheng mellom kvalitativ innsikt og strategisk forretningsutvikling. Vi arbeider i dag med noen av Norges største private og offentlige virksomheter og har en kontaktflate i norsk næringsliv som få kan skilte med. Vi er opptatt av å arbeide tverrfaglig og i team, og våre konsulenter er noen av de fremste i Norge på sitt felt. Vi tror på å lære av hverandre, vi drives av tillit til vårt fagfelt og vi motiveres av resultatene vi hver dag kan oppnå i samarbeid med våre kunder. 

Stillingen

Som konsulent i kvalitativt analysesenter vil du være ansvarlig for gjennomføring av kvalitative markedsundersøkelser fra A til Å, gjennom å designe undersøkelser tilpasset kundens problemstilling, gjennomføring av feltarbeid (fokusgrupper, dybdeintervjuer, online intervjuer etc), analyse og presentasjon av resultater og ikke minst tilby kunden innsiktsbasert rådgivning. Du vil i stillingen være ansvarlig for følgende områder:

  • Kundekontakt, service og kundepleie
  • Kvalitativ metode og gjennomføring
  • Analyse og konsulterende rådgivning
  • Prosjektledelse og tilbudsskriving 

Deg

Ditt viktigste fortrinn er en solid forretningsforståelse og evne og vilje til å jobbe selvstendig og målrettet. Vi ønsker at du har et sterkt engasjement for å jobbe med kvalitative metoder, høy arbeidskapasitet og initiativ til å lære. Vi er ambisiøse og ønsker en som deler dette med oss gjennom å gå den ekstra milen for våre kunder og strekke seg lenger enn våre konkurrenter. 

Kvalifikasjoner:

  • God kjennskap til og erfaring med kvalitative metoder
  • Særdeles gode analytiske evner og ferdigheter
  • God forretningsforståelse og innsikt i markedsføring, kommunikasjon og/eller forbrukeratferd
  • Gode prosjektleder-egenskaper
  • Gode norsk- og engelskferdigheter
  • Relevant høyere utdanning
  • Det er en fordel om du har erfaring med kvantitative metoder

Vi tilbyr:

  • Norges hyggeligste avdeling hvor vi tror på, og heier på hverandre
  • Mulighet til å lære av bransjens beste og klokeste hoder, både internt på avdelingen og i Kantar TNS’ nasjonale og internasjonale kollegiale felleskap
  • Muligheten til å jobbe med noen av landets mest spennende kunder og kunde-caser
  • Faglig og personlig utviklingsmuligheter
  • Gode lønn og ansettelsesvilkår 

Søknadsfrist SNAREST til camilla.eriksson@kantar.com.  Dersom du har spørsmål om stillingen, så ta kontakt med avdelingsleder Camilla K. Eriksson på telefon 97138769.

Kantar søker studenter til deltidsstillinger i både Kantar TNS og Kantar Media.

Om oss

I Kantar arbeider vi med analysebasert rådgivning for å hjelpe kundene våre å skape fremgang og utvikle seg. Kantar er en internasjonal aktør med tilstedeværelse i mer enn 100 land og et bredt spekter av kompetansemiljøer. I Norge er vi 140 medarbeiderne og har tilgang til et stort internasjonalt nettverk. Vi søker etter studenter til deltidsarbeid i Kantar TNS og Kantar Media i Oslo.

Kantar TNS er Norges største aktør innen data, analyse og innsiktsbasert rådgivning, og jobber med mange av de største merkene i Norge innen mange forskjellige industrier. Vi analyserer data fra flere kilder for å hjelpe kundene våre med å ta strategiske beslutninger innenfor områder som kommunikasjon/reklame, merkevareledelse, PR, omdømme og kunderelasjoner.  

Kantar Media er Norges viktigste kommersielle analysemiljø for medier og arbeider med datainnsamling og analyser av mediekonsum og medieutvikling. Vi bruker avansert teknologi for å samle inn data av høy kvalitet, på tvers av mediekanaler.  

Om stillingene

Vi rekrutterer nå up-and-coming studenter for vårt deltidsprogram. Her ser vi etter masterstudenter og bachelorstudenter i 2. og 3. klasse som planlegger å ta en mastergrad.

De fem rollene vi rekrutterer til er forskjellige, men har til felles at du bør ha en interesse for analyse og metode, at du er læringsvillig og proaktiv med din egen læring, pluss at du har en serviceinnstilt holdning. I alle stillingene bortsett fra den på kvalitativ avdeling vil grunnleggende kunnskap innen SPSS, PowerPoint og Excel være en fordel.

Ved siden av dette så ser vi etter det følgende for de spesifikke stillingene:

  • Stilling med markedsføringsrelaterte emner (2 stillinger): Til disse ser vi etter studenter innen markedsføring/kommunikasjon som har en interesse for / grunnleggende kunnskap innen statistikk og metode, eller studenter som går statistikktunge programmer som har interesse og grunnleggende kunnskap innen markedsføring. For en av stillingene vil en interesse for / kunnskap om eye tracking være en fordel. 

  • Stilling innen medier: Til denne stillingen ønsker vi studenter som er i oppstartsfase/undervegs masterstudiet innen medievitenskap- informatikk eller lignende. Interesse for- og kunnskap om medier er en fordel. Det er ønskelig med noe interesse for tall og statistikk, men dette er ikke avgjørende. Medieavdelingen i Kantar tilbyr et godt mediefaglig og sosialt miljø, opplæring i relevante programvarer og muligheter til å bruke våre data i studentarbeider. 

  • Stilling fokusert på metode og prosjektledelse: Til denne stillingen ser vi etter studenter innen administrasjonsfag eller talltunge programmer som ønsker å utvikle seg både analytisk og innen prosjektledelse.

  • Stilling i kvalitativ avdeling: Til denne stillingen ser vi etter studenter innen sosiologi, antropologi eller liknende som ønsker å utvikle sine evner innen kvalitativ metode. 

Om du er interessert og mener at du er en relevant kandidat for noen av stillingene vil vi anbefale deg å søke selv om din utdannelse ikke er nevnt her. Forklar oss hvorfor du og din utdannelse er relevant i søknadsbrevet.

Vi kan tilby deg…

  • Givende og utfordrende arbeid med noen av Norges største merkevarer og firmaer
  • Relevant arbeidserfaring for studiet ditt
  • Høy grad av fleksibilitet
  • Din egen mentor
  • Kompetitive betingelser

Virker dette interessant for deg?

Send søknadsbrev og CV til marthe.wisloff@kantar.com