Artboard 1
Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Karriere i Kantar

Vi hjelper våre kunder med å lykkes gjennom analysebasert rådgivning og setter sammen team med mange typer kompetanse for å løse komplekse oppgaver.

Vi hjelper våre kunder med å forstå og utnytte mulighetene i markedet og med å løse utfordringer av mange slag. Den arbeidsmetoden vi anvender, kaller vi analysebasert rådgivning. Som analyseunderlag, benytter vi relevante data fra mange kilder, inklusive data som vi produserer selv. Gjennom analysene utvikler vi innsikt om kundens valgmuligheter og om fremtidige konsekvenser av ulike valg. Med denne innsikten som plattform, samspiller vi med kunden for å forme kundens fremtid.

Denne arbeidsmetoden krever mange typer kompetanse innen datainnsamling, databehandling, dataanalyse, prosjektledelse og forretningsutvikling. I tillegg er kunnskap om forbrukeratferd, medier, bransjer og arbeidsmetoder i bedrifter, organisasjoner og offentlig virksomhet viktig for vår evne til å hjelpe kundene med å lykkes.

Hos oss får du arbeide i team med de fremste i Norge innen analysebasert rådgivning, og med dyktige kontaktpersoner hos et stort spekter av kunder.

Nedenfor vil du finne en oversikt over de stillingene som for tiden er ledige i Kantar, og hvor vi søker nye folk. Vi er alltid interessert i gode søkere - så selv om det ikke er noen utlyste stillinger innenfor dine interesseområder, er du velkommen til å sende en generell søknad til stilling@tns-gallup.no. Vi vil da vurdere din søknad og eventuelt ta kontakt med deg for en nærmere diskusjon.

Vil du søke jobb som intervjuer, vennligst ta kontakt med vår datainnsamlingsspesialist, Norsk Gallup, på jobb@tns-gallup.no. Her finner du mer informasjon om Norsk Gallup.

Statistiker i Kantar Media

Kantar er Norges største aktør innen data, analyse og innsiktsbasert rådgivning, og samarbeider med mange av de største bedrifter og merkevarer innen en rekke bransjer. Vi anvender data fra mange kilder for å utvikle innsikt og hjelpe kundene våre å ta gode strategiske beslutninger innen områder som kommunikasjon og reklame, merkevarebygging, innovasjon og produktutvikling, handel, PR og kundestrategier. Vi bruker også avansert teknologi for å samle inn data om mediebruk, på tvers av mediekanaler, for å gjøre våre kunder i stand til å gjennomføre sine kommunikasjonsstrategier målrettet og effektivt. Internasjonalt deltar vi i et kunnskapsnettverk med ca. 30.000 medarbeidere i mer enn 100 land. Kantar er en del av WPP som er en av verdens største leverandører av tjenester knyttet til kommunikasjon og markedsføring.

Kantar Media

Kantar Media er en del av Kantar, og har i dag ca. 40 ansatte i Norge. Vi leverer alle de offisielle medieundersøkelsene for alle de største mediene. Du vil hovedsakelig jobbe med den nye TVOV undersøkelsen som er betegnet som verdens mest omfattende seerundersøkelse (http://www.tns-gallup.no/kantar-tns-innsikt/verdens-mest-omfattende-seerundersokelse-skal-gi-nye-tall-og-verdifull-innsikt/) og som har svært høy internasjonal anerkjennelse (https://www.kantarmedia.com/global/newsroom/press-releases/the-worlds-most-advanced-hybrid-model-in-norway ).

For å styrke vår statistikk- og metodefaglige kompetanse, søker Kantar Media en statistiker med programmeringskompetanse. Sentrale områder vil være utvalgsmetodikk, vekting, data integrasjon og multivariate analyser. Søkere må kunne tilrettelegge data, og ha evne til å omsette statistisk metode ut i operativ produksjon. Statistikeren skal også være en ressursperson til støtte for konsulenter.

Kvalifikasjoner

Vi søker primært en person med høyere utdanning innen statistikk eller matematikk. Du må være: 

  • nøyaktig og strukturert
  • kvalitetsorientert
  • initiativrik
  • selvstendig

I tillegg må du ha gode samarbeidsevner og kunne kommunisere på engelsk, både muntlig og skriftlig. Du må ha kompetanse innen dataprosessering og statistisk analyse ved hjelp av koding/scripting i SPSS og SAS. Du må beherske høyt arbeidstempo og kunne jobbe med flere prosjekter samtidig. Kjennskap til mediebransjen og medieteknologi vil være en fordel.

Vi tilbyr

  • Sentralt beliggende lokaler
  • Faglige og personlige utviklingsmuligheter
  • Fleksibel arbeidstid
  • Kantine og sosiale arrangementer
  • Et uformelt og hyggelig arbeidsmiljø med stor takhøyde
  • Lønn etter kvalifikasjoner

Spørsmål om stillingen kan rettes til Knut-Arne Futsæter, knut.arne.futsaeter@kantar.com eller Christian Thune-Larsen, christian.thune-larsen@kantar.com. Søknad med CV sendes til: knut.arne.futsaeter@kantar.com innen 15.12.17.

 

Media Research Statistician

Kantar is Norway’s largest company in data, analysis and insight based consulting, working with many of the largest brands in Norway within a wide range of industries. We analyse data from multiple sources to help our clients make strategic decisions within areas such as communication, advertising, branding, PR and customer strategies. We also use cutting edge technology to produce media audience data across channels, allowing our clients to drive communications strategies efficiently and effectively. See our website, www.kantar.no, for more information about our work.

Kantar Media provides the official audience measurement systems for TV, radio, internet, newspapers and magazines in Norway. Kantar Media has 40 employees based in Oslo and is part of the Kantar Media Network.

To strengthen the statistical competence in the Media division, we seek a statistician who will be working with all our media surveys. Key areas will be sampling methodology, weighting, calibration, modeling, data fusion and multivariate analyses.  The statistician must be comfortable handling all types of data and must be able to implement statistical knowledge into practical, operational solutions. The right person will also fill a role as a resource person for consultants and production staff in the Media division.

We seek a person with a higher degree in statistics or mathematics with high programming and operational skills. In terms of personal attributes you must be quality focused, structured and able to manage your own time as well as working in teams. You must communicate well in English. Required programming skills are SAS and SPSS. You should enjoy high work loads and show interest for social science and media research.

We can offer you an interesting job opportunity in a strong media research environment within Kantar Media.

Questions about the position can be asked to Knut-Arne Futsæter, knut.arne.futsaeter@kantar.com or Christian Thune-Larsen, christian.thune-larsen@kantar.com. Send application with CV to: knut.arne.futsaeter@kantar.com within 15.12.17.