Meny Lukk
Søk Lukk
Søk

Medietrender Senior 2018

Kantar Media inviterer til seminar om forbruks- og medievanene til de kjøpesterke generasjonene over 50 år.

Vi presenterer smakebiter fra vår helt nye rapport "Medietrender Senior" og inviterer foredragsholdere som kjenner og jobber med målgruppa.

Sted: Sentralen, Øvre Slottsgate 3, Oslo. 

Registrering og kaffe fra 0830

PROGRAM

0900 VELKOMMEN

0905 Medie- og forbruksvanene til nordmenn over 50 år

Jonas Østnes og Alexander Eidsæther, Kantar Media

Snart er over 2 millioner nordmenn over 50 år. Aldersgruppen er kjøpesterke, høykonsumenter av redaksjonelt innhold og aktive brukere av sosiale medier. Med tall og fakta fra våre undersøkelser, ser vi nærmere på medie- og forbruksvanene til Jan, Anne, Bjørn, Inger, Kjell, Marit, Grethe, Knut – og andre nordmenn født før 1969.

0945 Paneldiskusjon: Hvorfor graver ikke norske annonsører og medier etter «grått gull»?

Vi hører og leser stadig om «den kommersielt attraktive målgruppen 20-49 år». Hvorfor velger mediebransjen å overse mer enn en tredjedel av publikum? Vi har invitert ledende bransjefolk til en prat om saken.

Maria Aas-Eng, adm. dir. RED
Håvard Bakken, fagsjef ANFO
Bjørn-Erik Broady Aasebø, kommersiell direktør NENT Group TV
Gunn-Helen Øye, sosialantropolog/trendforsker i Eye;watch

1015 PAUSE

1035 Vi.no – nettavisen for de som ikke har vokst opp med internett

Andreas Heen Carlsen, redaktør vi.no

Vi.no er en nyopprettet nettavis, som retter seg spesielt mot aldersgruppen 55 år og oppover. Redaktøren forteller om hvorfor og hvordan de lager nettavis for et godt voksent publikum. Hvilke temaer og journalistiske virkemidler fenger generasjonen som ikke vokste opp med internett?

1100 Den heldigitale suksesshistorien P1+

Hanne Hoftun og Gunvor Hals, programledere «Jukebox»
Karin Johanne Wetlesen, redaksjonssjef for P1+ Oslo

Da P1+ gikk på lufta i 2013, ble den eldste delen av radiopublikummet de første til å omfavne digitaliseringen. På fem år har P1+ blitt landets tredje største radio, etter P1 og P4. Musikkprogrammet «Jukebox» trekker aller flest lyttere til kanalen. Hoftun, Hals og Wetlesen deler historien bak suksessen P1+.

1125 Tesla-generasjonen

Anders Hovde, Kantar TNS

Gjennomsnittsalderen på en nybilkjøper i Norge er 53 år. Med utgangspunkt i Kantar-undersøkelsen «Gallup Bil» forteller Hovde om mangfoldet av bilkjøpere i seniorsegmentet, og hvordan aldersgruppen er innovatører i bilmarkedet og leder an i det grønne skiftet.

1200 SLUTT
Med forbehold om endringer.